قالب پرشین بلاگ

وبلاگ ورزشي

وبلاگ ورزشي
ورزش=سلامتی

ورزش آیروبیک چیست؟

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی شدت کم و مدت طولانی است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد.

ورزش ایروبیک علاوه بر اینکه آرام بخشی بدون مسکن است و ایجاد روحیه و نشاط می‌کند، فواید بسیار ارزشمند دیگری نیز به شما هدیه می‌کند که در زیر به اختصار به آنها اشاره می‌شود:‌

1 - اکسیژن‌گیری بیشتر

2 - قوی شدن قلب

3 - تولد رگ‌های بیشتر در بدن

4 - از بین بردن دردهای عضلانی

اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات اختصاص می‌دهید بستگی به وقت، انرژی، هدف و شرایط فیزیکی شما دارد. 10 تا 60دقیقه مناسب به نظر می‌رسد. تعداد دفعات نرمال و معمول انجام این تمرینات نیز دوبار در طول هفته است، اما به عقیده کارشناسان و فیزیولوژیست‌ها، انجام 3 تا 5 نوبت در طول هفته بهتر و موثرتر است.

البته به افراد بالای 40سال توصیه می‌شود این ورزش را با مشورت پزشک، آزمایش تراکم استخوان و یک نوار قلبی آغاز کنند تا دچار مشکل نشوند. از طرفی افراد مسن بهتر است مراقب بافت‌های نرم خود باشند و با بالارفتن سن، وزنه‌های سبک‌تر را در انجام این تمرینات مورداستفاده قرار دهند.

دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟

میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام می دهید، از سه طریق اندازه گیری می شود:

1-اندازه گیری ضربان قلب، تا بدانید با افزایش تحرکات بدنی در هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا می رود.

2-شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد. شما باید قادر باشید وقتی که تمرین می کنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن این که تمرینات تان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).

3-با توجه به میزان توانایی تان به سادگی می توانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما می گذارند، اگرچه به نظر می رسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی می تواند کاملا لذت بخش باشد.

ورزش ایروبیک اشتها را کاهش می ‌دهد

تازه ترین تحقیقات نشان می ‌دهند که ورزش‌های ایروبیک موجب افزایش نوعی پروتئین می ‌شوند که ممکن است اشتها را سرکوب کند. سه ماه انجام ورزش ایروبیک ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. پژوهشگران تصور می‌کنند که تغییراتی که در سیستم اعصاب مرکزی اتفاق می‌افتد ممکن است عامل این کاهش اضافه وزن باشد.

محققان دریافتند که کاهش دریافت غذا و کاهش در شاخص توده بدنی با افزایش میزان نوعی پروتئین که به نام نوروتروپین خوانده می‌شود ارتباط دارد. نقش اصلی این پروتئین تحریک هورمون رشد است. این پروتئین با چاقی و سوخت و ساز نیز ارتباط دارد.

ایروبیک

دانشمندان با اندازه گیری میزان این پروتئین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در 15 فرد چاق دریافتند، بعد از سه ماه ورزش، این پروتئین در خون آن ها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی، دور مچ و فشار خون آن ها شد. میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شد.

توصیه‌ها و تجربه‌ها

در طول مدت تمرین در یک روز هر چند دقیقه حرکات خود را عوض کنید و از انجام فعالیت‌های تکراری

خودداری کنید.

لباسی برای ورزش ایروبیک انتخاب کنید که راحت و قابلیت کشش داشته باشد.

کفش ورزشی مناسب بپوشید تا از آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف کف پا جلوگیری شود.

حرکات ایروبیک را با موزیک انجام بدهید، چرا که به تجربه ثابت شده افرادی که در حین ایروبیک به

موزیک گوش می‌دهند، دیرتر خسته می‌شوند.

بهتر است برای خود یک همراه پیدا کنید. مطالعات نشان داده است که یکی از دلایل اصلی کشیده

شدن افراد به حرکات ایروبیک همراه بودن آنها با دوستان و افراد خانواده است. اگر در انجام ایروبیک از حمایت یک دوست برخوردار باشید موفق‌تر هستید.

: مرتبه
[ دوشنبه سی ام آذر ۱۳۹۴ ] [ 12:49 ] [ ا.ع ]
 غیر از انجام برخی رشته‌ها موسوم به رشته‌های "سه گانه"، سایر رشته‌های ورزشی می‌تواند در بهبود وضعیت جسمانی دختران نقش ایفا كند. .

دكتر علی مظاهری نژاد خاطر نشان كرد: تفكر جامعه كنونی در حال حاضر بر این مبنا است كه همه دوست دارند قد بلند و اندام متناسب داتشه باشند. اما شرایط امروزه به شكلی است كه ساعت‌ها پشت میز نشین، بازی‌های كامپیوتری و تماشای بیش از حد برنامه‌های تلویزیونی چاقی را در كودكان افزایش داده و سبب بروز فقر حركتی در جامعه كنونی شده است. البته این كه چه ورزشی در بلندی قد نقش بسزایی دارد، از نظر علمی هنوز ثابت نشده است. وی افزود: اگر كسی تمایل به انجام فعالیت در رشته بسكتبال یا والیبال دارد، این طور نیست كه بگوییم این دو ورزش موجب قد بلندی فرد می‌شود، بلكه افراد با توجه به علاقمندی و تناسب اندام به این رشته‌ها گرایش پیدا می‌كنند، اما در كل می‌توان گفت فعالیت‌های ورزشی كه با هیجان و استرس همراه باشد و سبب افزایش ضربان قلب، خشكی دهان شود، در عین بازی موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود كه این هورمون‌ها در افزایش قد ورزشكار موثر است. مظاهری نژاد تاكید كرد: ورزش قبل و زمان بلوغ در كاهش وزن دختران نقش مهمی دارد و ریسك بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها و كیست‌های تخمدان را در سنین بالاتر كاهش می‌دهد. وی ادامه داد: ورزش و تغذیه مناسب در زمان بلوغ سبب می‌شود تا 30 درصد توده استخوانی افزایش پیدا كند این افزایش توده استخوانی برای زنانی كه دچار یائسگی می‌شوند و پنج سال اول بعد از دوران یائسگی 20 تا 30 درصد تراكم استخوانی خود را از دست می‌دهند، منجر به آن می‌شود تا مانع پوكی استخوان در این گونه افراد شود. ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز مشكلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی كردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حركات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است كه برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود. این متخصص پزشكی ـ ورزشی با بیان این نكته كه ورزش تاثیری در بلوغ دختران ندارد، یادآور شد: تنها عاملی كه در بلوغ زنان امكان دارد نقش داشته باشد، انجام یكسری ورزش‌هایی كه به اصطلاح به آن «ورزش سه گانه زنان» می‌گویند و علائمی همچون كاهش وزن زیاد، اختلالات قاعدگی و پوكی استخوان دارد. این ورزش‌ها شامل اسب سواری، ژیمناستیك و باله است. هر چند این ورزش‌ها در تناسب اندام زنان نقش بسزایی دارند، اما به دلیل كاهش وزن زیاد و عدم دریافت تغذیه كافی به بدن موجب اختلالات هورمونی و در نتیجه‌ به تاخیر افتادن زمان قاعدگی زنان به مدت طولانی می‌شود. وی ادامه داد: بنابراین ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز این گونه مشكلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی كردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حركات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است كه برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود.

برگرفته:

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=244399

: مرتبه
[ یکشنبه بیست و نهم آذر ۱۳۹۴ ] [ 14:45 ] [ ا.ع ]
سلام دوستان عزیز امیدوارم حال همگی شماخوب باشه وتنتون سالم ودلتون خوش باشه.

بعدمدتها اومدم خدمتتون.

: مرتبه
[ شنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۹۴ ] [ 16:37 ] [ ا.ع ]

پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك  می كند.

محققان دانشگاه مك مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یك دوره 12 هفته ای بررسی كردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند كردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.

شركت كنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:

گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر كم چربی مصرف كردند.

گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف كردند.

گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی كربوهیدراتی مصرف كردند.

بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی كه شیر نوشیده بودند، حدود یك كیلوگرم چربی و گروهی كه كربوهیدرات مصرف كرده بودند، نیم كیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی كه نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.

در عین حال گروهی كه شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی كه سویا مصرف كرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.

علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی كربوهیدرات پیدا کرده بودند.

 

اینکه برای چربی سوزی و متناسب تر به نظر آمدن به چه میزان فعالیت ایروبیک نیاز دارید، بستگی به متابولیسم، وزن، و رژیم غذاییتان دارد. برای به دست آوردن آن اندام متناسب بدنسازی هم بسیار مهم است. بدنسازی علاوه بر این به مستحکم شدن استخوانهایتان نیز کمک میکند و باعث می شود در سنین پیری دچار مشکل نشوید. متخصصین توصیه می کنند که بهتر است دو تا سه روز در هفته از این تمرینات استفاده کنید.

 

 

: مرتبه
[ شنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۹۴ ] [ 16:36 ] [ ا.ع ]

 

 

اهمیت ورزش

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور . گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.

وزارتخانه ها و ادارات ورزشی فراوانی تاسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش ، ساختن استادیوم ها، مجتمع ها و باشگاه های ورزشی و نیز تهیه وسائل و لباس های ورزشی و یا تماشای مسابقات ورزشی می شود. بخش های قابل توجهی از برنامه های تلویزیون ، رادیو، مجلات و سایر رسانه های گروهی، به ورزشی و اخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است که در جهان به صورت جدّی مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد

: مرتبه
[ سه شنبه بیست و دوم اسفند ۱۳۹۱ ] [ 10:11 ] [ ا.ع ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By mythm.blogfa.com :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ متلق به منه هیچکسم حق فضولی نداره حتی شما دوست عزی ی ی ی م!
امکانات وب

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

 
استخاره آنلاین با قرآن کریم


جاوا اسكریپت